Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

čtvrtek 8. června 2017

Inspirace z mrazáku

Už jste si jistě všimli, že moje recepty jsou většinou ze sezónní zeleniny. Ale když té zeleniny venku moc neroste, používám i zeleninu a ovoce v mraženém stavu. Většinou je to z mých vlastních zásob, ale ty také nejsou bezedné. Proto, když dojdou, vrhám se i na mrazící boxy v obchodech. Mezi mé oblíbené patří výrobky od české firmy DIONE
Jsou cenově přijatelné a hlavně kvalitní - třeba mražený hrášek nemusím před vařením přebírat, abych vybrala kusy celých lusků se stopkou, jak se mi to občas u jiných výrobců stávalo.
A tak, když jsem díky portálu Blogerky.cz dostala možnost výrobky DIONE otestovat a vyzkoušet si tak i další zeleninu a ovoce, šla jsem do toho.
Balíček dorazil a tak jsem se hned pustila do kuchtění. Zrovna český hrášek se hodil, protože právě dorostla hlíva a chystala jsem se na

Tlačenku z hlívy ústřičné
Na její výrobu je potřeba:

750 ml kuřecího nebo silného zeleninového vývaru
500 g hlívy ústřičné
250 g mraženého hrášku
20 g želatiny (želatina na vaječnou tlačenku)
sůl, pepř
.
Hlívu nakrájíme na větší kousky a vaříme jí 30 minut ve vývaru. Pět minut před koncem varu přisypeme hrášek. Po uvaření scedíme a do vývaru ihned zamícháme želatinu a za občasného míchání jí necháme rozpustit Vše smícháme, opepříme, dáme do formy na biskupský chlebíček a necháme přes noc v lednici ztuhnout:
No a druhý den už krájíme a podáváme jako normální tlačenku, třeba s vinným octem a cibulí:

No a protože mě už dlouho "honí mlsná", přišla mi vhod i směs lesního ovoce.
Začala jsem hned konat a výsledkem byl

Bezlepkový koláč s lesním ovocem
Pokud ho chcete také vyzkoušet, připravte si:

125 g kokosu
125 g tučného tvarohu
3 vejce
2 lžíce psyllia
2 lžičky bezlepkového prášku do pečiva (nejlépe s vinným kamenem)
1 balíček mraženého ovoce Lesní směs
špetka soli
Koláč jsem nesladila, jsem zvyklá na přirozeně sladkou chuť kokosu a ovoce, ale pokud máte rádi sladké věci, můžete si ho přisladit např. lžící medu nebo třtinového cukru.

Kokos spolu s psylliem rozmixujeme v mixéru, přidáme 2 lžičky prášku do pečiva.¨
Žloutky smícháme s tvarohem, z bílků ušleháme se špetkou soli tuhý sníh.
Do sněhu přidáme všechny přísady a ještě metlami rychle promícháme.
Dáme do formy vyložené pečícím papírem (na vyložení kulaté formy existuje jednoduchý "fígl", aby papír ve formě pěkně držel...prostě ho zmačkáme do koule, znovu rozprostřeme a rázem ve formě drží).
Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů cca 45 - 50 minut - zkoušíme špejlí. 
Hotový koláč necháme vychladnout a teprve potom z formy vyndáme:




Žádné komentáře:

Okomentovat