Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

neděle 17. ledna 2016

Celerové hranolky s hrachovým dipem

Kdyby se mě dneska někdo zeptal, co jsem měla k obědu, mohla bych odpovědět, že hrachovou kaši s celerem. Zrovna tak bych mohla odpovědět, že hranolky s tatarkou. Obojí by bylo správně. Záleží jen na úhlu pohledu :-) Každopádně jsem kombinaci celer - žlutý hrách doslova propadla. Hranolky z celeru už jsem si několikrát dělala. Tentokrát jsem chtěla vyměnit rozmíchaný ochucený tvaroh, do kterého jsem si je obvykle namáčela, za něco jiného. Chtěla jsem vyrobit nějakou zdravější "tatarku". Ze sóji jsem to už zkoušela...sojanéza mě zrovna dvakrát nenadchla. Pak mi padl do oka žlutý loupaný hrách, který zrovna bobtnal v hrnku na kuchyňské lince. Koneckonců...luštěnina jako luštěnina...Původně jsem měla hrách namočený proto, abych ho přidala do zeleninové polévky. No a nakonec z něj byl dip k hranolkům. A určitě jsem ho nedělala naposledy.

Na hranolky jsem potřebovala:
1 větší bulvu celeru
grilovací koření (nebo pikantní směs na zeleninové hranolky ( http://ceskyflexitarian.blogspot.cz/2016/01/pikantni-smes-na-zeleninove-hranolky.html )
pár lžic oleje
sůl

Na dip:
půl hrnku žlutého loupaného půleného hrachu
citronová šťáva (podle chuti, použila jsem z půlky hodně šťavnatého citronu)
třetina hrnku oleje
koření (hořčičné semínko, sušená cibule, pepř, koriandr)
sůl

 Hrách jsem propláchla a nechala namočený na pár hodin (klidně může být i přes noc). Namočený a znovu propláchnutý hrách jsem vařila 20 minut, osolila a nechala chvilku vychladnout.
Prochladlý jsem dala do mixéru i s vývarem, ve kterém se vařil, přidala olej, citronovou šťávu a okořenila. Uvedené koření jsem předtím rozdrdila v mlýnku na kávu na prášek. Pokud chcete mít dip řidší, můžete při mixování přidat ještě trochu převařené vody.

Hranolky z celeru se připraví tak, že se celer oloupe, nakrájí na hranolky a v míse s pevným víkem se protřepou s pár lžícemi oleje, solí a grilovacím kořením. Vše se vysype na plech na pečící papír a peče na 200 stupňů dokřupava.

Žádné komentáře:

Okomentovat