Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 1. prosince 2015

Bublání a pištění

Nevím, proč se tenhle recept jmenuje zrovna "bublání a pištění". Mám ho tak zapsaný ve své staré ručně psané kuchařce, pravděpodobně jsem na něj narazila před mnoha lety někde v časopise. Trošku jsem si recept upravila a zařadila ho mezi pravidelně připravované přílohy.
Na bublání a pištění potřebujeme stejní díl
brambor
syrového zelí
mrkve
(většinou dávám od všeho 400 g)

2 větší cibule
3 lžíce oleje
sůl

Brambory jsem oloupala a překrojila na poloviny. Zelí jsem nakrájela na čtvrtky, mrkev jen očistila a nechala jsem jí vcelku.
Všechno jsem to dala do tlakáče na pařák a od doby, kdy začal syčet, vařila 5 minut.
Hotovou zeleninu jsem nakrájela na kostičky (mrkev a brambory přes takové to kolečko  na bramborový salát a zelí nožem) a dala do hluboké pánve s  nepřilnavým povrchem, kde se zatím na třech lžících oleje převalovala cibule nakrájená na kostičky. A pak už jsem jen za občasného míchání smažila tak dlouho, až vznikla hustá kaše s kousky zeleniny. Pokud chceme podávat jako hlavní chod, stačí si udělat vaječnou omeletu směs s ní ozdobit:

Jinak používám jako přílohu ke karbanátkům, smaženému tofu, volskému oku...

5 komentářů:

  1. Musím říct, paní Baxová, že jsem s vámi objevila úplně nový svět - svět pečené zeleniny. Dneska jsem sice dělala něco jiného, takovou svou kombinaci - ale nepochybně jsem inspirovaná vaším blogem :-)
    Dala jsem na plech cuketu nakrájenou na kostky, dvě velké bílé cibule, tři malé červené cibule dvě lžíce hnědého cukru, lžíci kmínu, sůl, čtyři stroužky prolisovaného česneku, olej - a dala jsem to péct. Když bylo vše měkké, přidala jsem ve slupce vařené brambory, nakrájené na kousky... Brambory oloupané samozřejmě, ale ve slupce vařené mají podle mne lepší chuť .. a ještě na chvíli nechala propéct, aby se chutě spojily. Byla to neskutečná ňamka! :-)
    Napadlo mne tenhle recept tady zkusit udělat podobně. (jen s tím pištěním jsem se nějak nesžila .. tak tomu říkám bramboro-mrkvo-zelo :-) ..
    A co tak zelí a mrkev nevařit? A dát ji místo toho i s cibulí péct do trouby, s kořením a olejem, možná ta lžíce cukru, co zkarameluje... A až to bude měkké, přimíchat brambory...
    Jak vidíte, řídím se Vaší radou - inspiruji se, ale ne otrocky :-)
    V každém případě Vám chci poděkovat! Našla jsem tu na jednom místě snad nejvíc použitelných receptů a rad. Potřebuji taky odbourat lepek, mimo jiné ..
    Jinak jsem se docela nasmála u Vašeho profilu, jak píšete, čím vším jste byla .. Mohla bych to doslova opsat .. jen snad makrobiotiku jsem nedělala .. ale jinak - jste komplet celá já ... včetně toho, jak je vám zima po raw stravě... naprosto stejná zkušenost.
    Váš jídelníček je pro mne skutečně přesně jak dělaný. S výhodou, že už jste vyzkoušela a ověřila - a já mohu jen použít.
    Vřelé díky, upřímně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Vám Hani děkuji za komentář, jsem ráda, když se dozvím, že moje recepty inspirují :-)
      Váš název bramboro-mrkvo-zelo je úžasný...popravdě, s názvy jídel většinou mívám problém :-) Něco uvařím...a jak to nazvat? Každé druhé moje jídlo by se mohlo jmenovat rýže se zeleninou...zelenina s vajíčkem...brambory se zeleninou...a přesto je to pokaždé něco jiného. Proto se občas v receptech i odmlčím...mám doma zrovna surovinu, která by se měla spotřebovat a pak je sice recept každý den jiný, ale inspiruji se třeba receptem, který jsem dělala nedávno...no a potom už mi přijde divné dávat sem recept znovu, jen s několika malými změnami :-) Proto jsem ráda, že to lidé berou hlavně jako inspiraci. Že objeví nějaký postup, surovinu...a tvoří podle svých chutí.
      Tak ještě jednou děkuji a přeji hodně povedených jídel, upravených podle Vaší chuti...a přeji krásný den :-)

      Vymazat
    2. Díky za reakci, Lenko, souhlasím - zpětná vazba potěší. Mne teď ta vaše taky. Kruhu dělá dobře, když je uzavřen :-)
      V každém případě jsem nijak nepřeháněla, dlouho mne žádné stránky tak nenadchly, fakticky!
      Dá se vyzobnout něco tu a něco tuhle .. ale pak se člověk brodí recepty, kde se to hemží exotickými ingrediencemi - a to je otrava. Když jich zrovna polovinu nemám, už to nemá cenu - to už je moc volná inspirace.
      Kromě toho nemám ráda "splácaniny" - pokud je seznam surovin moc dlouhý - vím, že to nebude pro mne. Nejen, že se mi to nebude chtít dávat dohromady - ale ani mi to nesedne do žaludku.
      Vy jste Leni našla geniální zlatý střed -i co se týká koření: nezůstala jste u kmínu, soli, pepře a papriky .. ale zase to taky nepřeháníte (i já miluju zlaté středy) ..
      Vaše recepty jsou jednoduché a nosné - prostě palec vysoko nahoru.
      Hlavně světem pečené zeleniny se (vámi inspirovaná) - momentálně doslova opájím. To je geniální úprava, to se jinak nedá říct. Najednou je z obyčejné, staré známé domácí zeleniny - noblesní delikatesa.
      No .. skončím s chvalozpěvy - i když bych klidně mohla pár vět přidat (těch, co jsem smazala, aby toho už nebylo moc :-)
      Tak ještě jednou díky!
      Hanka

      Vymazat
    3. Jsem Hani ráda, že máme stejný pohled i na to používání cizokrajných surovin, napsala jste to moc pěkně. Nezbývá mi, než poděkovat za Vaše slova :-)

      Vymazat