Upozornění:

Všechny uvedené recepty jsou před zveřejněním testovány na lidech :-)

úterý 29. prosince 2015

Bezlepkový chleba

Dlouhé roky jsem doma pekla jen celožitný chleba. Od toho, zkusit bezlepkový, mě odrazovalo složení bezlepkových směsí. Ale dnes jsem konečně jeden vyzkoušela. Byl ze surovin co dům dal. Protože byl jen na zkoušku, pekla jsem v menší - silikonové - formě na biskupský chlebíček. Příště zkusím množství surovin upravit a upéct v klasické plechové. Těsto je tuhé, možná by šel péct i bez formy, ale k tomu jsem dnes nenašla odvahu :-)
Takže na formu dlouhou cca 23 cm jsem si připravila:

100 g lněných semínek
100 g kukuřičné mouky (měla jsem polohrubou)
100 g pohankové mouky (tu jsem měla jen celozrnnou)
100 g rýžové krupičky (neměla jsem pro změnu rýžovou hladkou)
4 lžíce vrchovaté lžíce psyllia
1 lžíce kmínu
1 vrchovatá lžička soli
půlka droždí (nebo lžička sušeného)
450 ml vlažné vody

Lněné semínko jsem rozmixovala a smíchala se sypkými přísadami.
Droždí jsem rozdrobila do vlažné vody a vše smíchala dohromady. Žádné pracné mísení, jen jsem vše promíchala a vyklopila do formy. Uhladila povrch, obracečkou naznačila rýhy a dala kynout. Těsto nechávám kynout v troubě, kterou nastavím na 40 stupńů. Když byla forma plná, zapnula jsem troubu na 200 stupňů a od té doby nechala hodinu a čtvrt svému osudu.  Kdyby se chleba dával do vyhřáté, asi by stačila hodina, chvilku trvá, než se trouba rozehřeje...
A výsledek mě příjemně překvapil:





Žádné komentáře:

Okomentovat